Wacht... Zit ik hier alweer een maand? - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu Wacht... Zit ik hier alweer een maand? - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu

Wacht... Zit ik hier alweer een maand?

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Kamelenliefde, Taylor Swift en alleen maar drukte

Zo, hier ben ik weer hoor vanuit het zonnige Abu Dhabi. Nouja, zonnig… Gisteren zei Michaela dat het nog nooit zoveel geregend heeft in alle jaren dat zij hier is. Ik kan je vertellen: in de maand dat ik hier ben, heeft het twee keer geregend. Dat kan natuurlijk niet hè.

Maar goed, ik zal jullie nu weer een beetje op de hoogte stellen van mijn leventje hier. Ik zal beginnen met het werk.

Maandag 27 en dinsdag 28 januari had ik mijn oriëntatie dagen. Het waren lange dagen, van 9 tot 17u, gevuld met heel veel trainingen waarbij je best wel geconcentreerd moest zijn. Gelukkig werd het wat opgeleukt met chocola die je kon winnen bij quizzen en een lunch in La Terrazza (één van de restaurants in het hotel) op de tweede dag. Wat ik trouwens wel handig vond, was de fire training. Het was niet een brandoefening waarbij het alarm af ging, je met z’n allen naar De Verzamelplek moest gaan en moest wachten tot je weer terug kwam. Nee, ik heb zowaar geleerd hoe een brandblusser werkt. We moesten die namelijk allemaal uitproberen. Het klinkt misschien stom, maar ik wist echt niet hoe zo’n ding werkte, omdat ik het nooit heb hoeven uitproberen. Wat ik ook leuk vond aan die dagen: ik heb weer wat meer nieuwe mensen leren kennen, contacten zijn beter, ik stap nu sneller op iemand af, etc. Maar verder waren het vooral lange en vermoeiende dagen, haha. Ik zou ook eigenlijk niet naar HR hoeven op die dagen, maar ik was er toch een half uur vóór die training en het uur na de training, omdat het zo druk was dus. Beetje jammer. Maar wat wel leuk was, toen ik dinsdag bij HR kwam, lag de eerste kaart op mijn bureau!

Verder is vlak voor de oriëntatie Darshini bij het team gekomen: de Training & Asisstant HR manager. Ik moest eerlijk gezegd wel even wennen aan haar en aan de nieuwe situatie, maar nu vind ik het alleen maar fijn. Er is nu ook wat meer tijd om mij dingen uit te leggen, ik krijg nu regelmatig feedback en mijn creativiteit is wat aangewakkerd.. :) De feedback die ik de afgelopen week heb gekregen was superpositief. Ze zien dat ik meer relaxed ben dan in het begin, meer open en gewoon meer mezelf. En ze worden ook meer en meer tevreden over mijn werkzaamheden.

Ook heb ik onder werktijd wat uitstapjes gemaakt naar het ziekenhuis en naar de Emirates Identity Authority. Dat klinkt schokkender dan dat het is. Ik moest namelijk een medical check ondergaan en voor mijn Emirates ID moest ik vingerafdrukken laten maken. Die medical check was, eh, apart. In hokje nummer één moest je je shirt omhoog doen, zodat je buik te zien was, en een rondje draaien. Ik vraag me nog steeds af waar dat voor was. Iemand zei dat het misschien was om te checken of je herpes had. Geen idee, daar heb ik geen verstand van. Dan in hokje nummer twee moest je bloedprikken. Er zat maar één vrouwtje om te prikken, dus het duurde aardig lang. En in hokje nummer drie moest je een X-ray laten maken.

Naast die lange en drukke werkdagen ga ik natuurlijk ook gewooooon uit, ook al is mijn energie soms wat ver te zoeken. Maar als ik alleen maar bezig ben met werk, zakt t niveau van mijn sociale leven tot onder het vriespunt en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling (om er maar een goed excuus voor te geven). De Ladies Night bij Cooper’s op woensdag is tot nu toe wel een van mijn favorieten. Vorige week was het Kelsie’s laatste avond in Abu Dhabi, omdat ze voor een maand terug gaat naar Engeland, dus we moesten nog wel even drankjes doen natuurlijk. We gingen rond 20:30 uur naar Cooper’s, want Ladies Night was tot midnight. En er kwamen later zoooo veel mensen bij, het was echt onwijs gezellig. We hadden ook afgesproken om NIET naar Heroes te gaan daarna, maar de enige die zich daaraan kon houden was de schrijfster van deze lap tekst. Verstandig he?
Een ander leuk feestje van de afgelopen periode was vorige week vrijdag. Het was een feestje van iemand die bij de Spa werkt in het hotel en zij had een kamer in Hilton Capital Grand in Abu Dhabi. Wauw, wat een hotel. En die avond was ook supergezellig. Eén iemand maakte cocktails voor ons klaar en er stonden ook allemaal hapjes. Ik had op een gegeven moment een hapje geprobeerd, het leek op een loempia, maar dan langer en dunner, en lekker dat het was! Later bleek dat het varkensvlees was, dus dat verklaarde de boel. Dat had ik veel te lang moeten missen natuurlijk… :)

Over dingen missen gesproken… Ik mis mayonaise. Echte, normale, Hollandse calvé. Zo.
De Spinney’s supermarkt heeft wel een aardig Hollands assortiment. Ik had al de Peijnenburg XL ontbijtkoek, Heinz sandwichspread en stroopwafels gezien, maar van de week is er wat toegevoegd aan het assortiment: speculaasjes! Oh, en wat ik ook mis, zijn normale sandwiches. Gewoon met kipfilet ofzo, weet ik veel. Maar woensdag kwam die wens in vervulling. Rose werd 30, dus James (kok in Marhaba) had een ontbijtbuffetje speciaal voor ons in HR klaar gemaakt. En daar zaten dus sandwiches met kip (of kalkoen?) filet bij! Ik was een gelukkig mensch. Natuurlijk hoorde er ook taart bij, maar die vond ik niet zo lekker.

Naast werken en feesten heb ik afgelopen zaterdag ook iets “cultureels” gedaan. Ik ben naar de Heritage Village geweest. Daar laten ze zien hoe het “vroeger” was. Dat “vroeger” is zo’n 60 jaar geleden, dus er is aardig wat veranderd hier binnen een relatief korte tijd! Dat vond ik wel bijzonder. En er was een kameel! Sjakie. Althans, zo heb ik hem genoemd. Sjakie was wel een beetje zielig, hij had wat kale plekken en hij moet meer water drinken want die bulten waren nou niet echt van die typische kamelenbulten. Maar goed, ik wil alsnog een kameel nu.

Op weg naar Heritage Village fietste er trouwens een meisje langs en zij riep: “HI! YOU LOOK LIKE TAYLOR SWIFT!” En later die week liet Ann mij haar vervangster zien voor die week (Jade) en het eerste wat ze zei: “You look like Taylor Swift”. Eh, ja, oké. Bijzonder, haha. Vooral omdat ik twee dagen daarvoor dat ook al te horen had gekregen. Dat was echt apart. Maar goed, elke keer dat ik Jade tegen kwam was het “Hi Taylooooor!”. Ik denk dat ze dat gewoon makkelijker vond dan mijn echte naam. Daar kan ik inkomen.

Hm, even denken wat er deze maand nog meer is gebeurd… Oja! Ik had bezoek uit Nederland, superleuk! Fleur kwam langs met haar vader, die waren lekker aan het cruisen. Saskia & Lea van Front Office zijn helaas weer weg uit Abu Dhabi. Verder heb ik de team members gym ontdekt en heb ik tijdens de oriëntatie geleerd dat je alleen moet oversteken bij zebrapaden en nergens anders, want anders krijg je een boete van flink wat dirhammetjes. Het kan ook zo zijn dat de politie in normale, alledaagse kleding met je meeloopt en dan aan de overkant laat zien dat hij van de politie is en je die boete gewoon laat betalen. Zebrapaden worden aan de andere kant trouwens niet zo serieus genomen als in Nederland. Auto’s stoppen niet automatisch, ook niet als je al aan het oversteken bent, ze scheuren gewoon door. Ze stoppen wel vaak op een zebrapad als ze zelf moeten wachten om bijvoorbeeld naar links of naar rechts te gaan. Dan maakt het ze niet uit dat ze voetganger in de weg staan. Nog iets wat ik de afgelopen maand heb geleerd: Heb geduld. Alles gaat hier rustig aan. Je staat lang voor stoplichten te wachten, in de supermarkten gaat het ook niet op hoge snelheid en als je een kopje thee besteld met wat te eten, kan je eten er eerder staan dan het kopje thee.

Nou, dat was het weer. Ik ga mijn geld maar eens uitgeven vandaag. Fijne Valentijnsdag allemaal!

  • 14 Februari 2014 - 11:30

    Marian Laros:

    Hallo Marjolein/Taylor, hihi

    wat kan jij leuk schrijven over wat je allemaal meemaakt en doet daar, en zo te lezen is er genoeg te doen daar zowel op werk gebied als in je vrije tijd, leuk hoor. Je bent er alweer 1 maand schrijf je dus je ziet hoe snel het gaat dus geniet overal van want voor je het weet ben je weer terug.

    Veel groetjes
    Marian

  • 14 Februari 2014 - 12:26

    Ingrid Vermeij:

    Hoi Marjolein,


    Zo dat klinkt geweldig en bijzonder allemaal! Echt hartstikke leuk!
    Ik zit hier naast je vader op kantoor! Heel verschil met waar jij zit! Haha

    Veel plezier. Maar dat zal wel lukken!

    groetjes
    Ingrid Vermeij

  • 14 Februari 2014 - 13:17

    Carla Van Rijn:

    Hoi Marjolein,

    Leuk om weer wat van je te horen. Ik zag je bericht vanmorgen al binnen komen, maar ik heb gewacht tot ik in de trein zat, had ik lekker iets te lezen zo aan het begin van mijn weekend

  • 14 Februari 2014 - 13:38

    Laura Lauwerijssen:

    Haaaa die Marjo,

    Wat klinkt het allemaal super leuk wat je aan het doen bent, dat Tailor Swift verhaal moest ik echt om lachen.. en de bekeuring van heel wat dirhammetjes haha. Opzich kan ik er wel inkomen dat ze je erop vinden lijken, voor ons is elke chinees of arabier ook hetzelfde ;)

    Veel plezier meid, ben trots op je,

    Kijk uit naar je volgende verhaal!

    xxx love uit Dublin

  • 14 Februari 2014 - 17:42

    Freek Van Rij :

    Leuk weer om te lezen. Leuke aanvulling op alle mailberichten.

    Eennnnnnneeeee we hebben geboekt. We vertrekken 24-4-2013 en blijven tot 3-5-2014.

    xxxxx pap

  • 14 Februari 2014 - 21:48

    Tante Suus:

    Hai Marjolein! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar! Je schrijft heel leuk en ik "lees je volwassen worden" Ik vind het heel stoer van je en ik wens je nog een heel fijne tijd to en ik blijf je volgen! Groetjes, tante SuusX

  • 15 Februari 2014 - 16:51

    Ingrid:

    Hi Marjolein,

    Leuk om op deze manier de dochter van een van mijn lunchmaatjes te volgen. Hoeft je vader tenminste niet met sterke verhalen over jou te komen maar kan ik het zelf lezen;) Nog veel plezier en ik hoop voor je dat de Nederlandse winkel snel mayo krijgt.
    Groetjes Ingrid

  • 17 Februari 2014 - 13:01

    Toos:

    hee wat een leuk en superlang bericht heb je weer geschrevn,
    het is wat pap zegt, een fijne aanvulling op ons mailverkeer :-)

    en ja de tijd gaat erg snel, je bent alweer ruim een maand weg,
    het was dus zeker tijd voor ons om een reisje naar AbuDhabi te boeken.

    Aftellen dus,

    xxx mam

  • 18 Februari 2014 - 09:51

    Chantal:

    Hoi Marjolein,

    Wat een leuk verslag weer!! En wat fijn die persoonlijke begeleiding bij het oversteken. Dat mis ik eigenlijk wel hier in Nederland.... ;-)

    Een kameel als huisdier... je begint al aardig te integreren daar, hihihi.

    Zullen we een potje mayo opsturen? Of aan je ouders meegeven? Wat zal sneller zijn?

    Dikke kus,
    Chantal

  • 19 Februari 2014 - 13:44

    Ria Bos:

    Hoi Marjolein,
    Fijn te lezen dat het daarginds goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Het is wel een hele belevenis om daar te zijn! Wat je over zebrapaden schrijft, herken ik. Wij komen net terug uit China en daar is het precies hetzelfde met de zebrapaden gesteld. Voor ons vaak niet te bevatten.
    Ik vind mijn reis naar China een hele belevenis, maar die reis van jou duurt vele malen langer en is een veel grotere belevenis. Meid, het allerbeste. Hou je haaks en veel succes met je werk en met alles.
    Groetjes Ria Bos

  • 23 Februari 2014 - 21:52

    Corine:

    Hoi Marjolein,

    Jeetje wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt in het Verre Oosten! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Lijkt me wel een cultuurshock hoor, al die hypermoderne gebouwen midden in de woestijn, gelukkig was er ook een kameel :)

    Geniet van je tijd daar en als je terug bent ben ik reuze benieuwd naar je verhalen. Heel veel plezier!

    Veel groetjes, Corine

  • 23 Februari 2014 - 23:08

    Tom Landheer:

    Hee Marjolein!
    Super leuke blog. Het wennen dat je in het begin moet doen en jezelf zegmaar een soort van 'hervinden' in het andere land klinkt echt heel bekend! Ik lees natuurlijk je tweets enzo en je facebook dingen, dus volgens mij kan ik wel concluderen dat je het super leuk hebt. Veel plezier iig nog!! :)

  • 24 Februari 2014 - 13:52

    Cora Westera:

    Hoi Marjolein,

    wat een leuk verslag om te lezen! wat een vol programma heb je, goed dat je het uitgaan niet vergeet.

    Ik ben wel een beetje jaloers op je, wat een belevenissen.

    Geniet ervan en heel veel succes daar, ik ga je zeker volgen!

    groetjes
    Cora


  • 10 Maart 2014 - 13:07

    Ad Prins:

    Hoi,

    We zijn er eindelijk achter hoe we kunnen reageren. Bevalt het nog een beetje? Ik zou dat best ook zelfs eens mee willen maken, alhoewel het me behoorlijk warm lijkt.

    Groetjes

    Ad + Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

21 jaar, 3ejaars studente International Hotel Management aan de NHTV Breda.

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1382
Totaal aantal bezoekers 18596

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Stage in Abu Dhabi

Landen bezocht: