Bijna op de helft! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu Bijna op de helft! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 April 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Overuren, raar weer en gratis drankjes

Hèhè, daar ben ik weer. Zo’n anderhalve maand later (oké, bijna twee). Ik zal weer eens wat vertellen over het leven in De Zandbak. Om gelijk maar terug te komen op mijn vorige blog: ik heb echte Vlaamse frieten met normale mayo op! En spare ribs. Lang leve het Belgian Beer Cafe.

Oké. Next. Ik moest wel mijn agenda er bij pakken om te zien wat ik ook alweer gedaan had allemaal. Die liet vooral avondjes uit zien, maar ik heb ook écht wel andere dingen gedaan hoor!

20 februari hadden we bijvoorbeeld een beach cleaning met Hilton en een dag later heb ik meegedaan met de Terry Fox Run. Vooral dat laatste was zo ontzettend leuk! Ik dacht dat ik het nooit vol zou houden aangezien ik niet had getraind, maar het is me gelukt! Ik weet niet hoe lang het was, sommigen zeggen 5 km, anderen 8 km en anderen 10 km. Die 10 geloof ik niet. Ik hou het op 5, haha. Anyway, het was op Corniche Road en het was heel erg druk. Er waren niet alleen hardlopers, je kon ook gewoon lopen. En sommigen hadden ook de kinderwagen mee genomen. Heel fijn als jij gewoon door wilt rennen. Maar goed, wat een energie kreeg ik van die run! Op het eind was ik natuurlijk uitgeput maar alsnog konden we feesten toen. Iedereen was aan het dansen en springen en team Hilton Abu Dhabi heeft zelfs een trend gezet daar. Wij begonnen met een bepaalde dans en uiteindelijk werd de kring steeds groter. Dat was ge-ni-aal!

Die dag was ik eigenlijk vrij (het was op vrijdag), maar de avond van tevoren had ik te horen gekregen dat ik vrijdagmiddag moest helpen in verband met de vernieuwing van de verzekeringen waar heel erg veel informatie voor nodig was. Ik was er die dag tot 20:00 uur. Beetje jammer. Maar volgens mij kan ik alsnog een dag vrij daarvoor vragen.

Die dag is niet de enige dag waarop ik meer heb gewerkt. Vaak blijven we langer dan de 10 uur, maar afgelopen week heb ik mijn eigen record verbroken. Ik ben bezig met een research project voor de Hiltonia Spa hier. Het heeft me veel hoofdpijn bezorgd, maar het is wel een heel leuk project. Vorige week zondag was het alleen wel een heel lange dag. Ik was zo goed als 13,5 uur in HR. 8:00 uur begonnen as always en 21:30 uur was ik in mijn cabana. Ik viel gelijk in slaap daarna, haha!

Verder gaat het heel goed op stage. 24 februari is Mariska (mijn coach van de NHTV) langs geweest en in het gesprek met haar en Darshini kreeg ik supergoede feedback. Ik kreeg echt een lach op mijn gezicht daarvan! Ik kreeg o.a. te horen dat ik een goede schakel ben tussen HR en de department heads, dat ze me niet als een trainee ziet en dat ze zeker weet dat ze me gaat missen als ik weer weg ben. Dat laatste heb ik afgelopen donderdag weer gehoord. Darshini vroeg: “When is your last day?” Ik antwoordde dat dat pas in juli was. “Shit,” zei ze. Ik zei dat dat nog wel even duurde en dat ik nog niet eens op de helft ben. Maar toen bedacht ik me, over een week ben ik alweer op de helft! Man, wat gaat de tijd snel. Ik moet er echt nog niet aan denken om naar huis te gaan hoor. Ik heb het zo naar mijn zin! Ook met de mensen hier. Ik ga nu vooral om met Ann en Kelsie. Afgelopen week hebben we een Ladies Night Marathon gehouden. Ik had het die week ervoor als grapje geopperd, maar dat werd serieus genomen en de zondag daarop begonnen we dan hoor. Eerst in een Aziatisch restaurant: uiteten en gratis cocktails in Cho Gao, Crowne Plaza. De dag erop gratis bubbly wine in Level Lounge, Crowne Plaza. Dat is trouwens een heerlijk plekje, op t dakterras van het hotel. De dag erna gingen we naar Jazz ’n Fizz bar in Sofitel voor gratis wijn en cocktails. Woensdag hadden we de Grand Finale in Cooper’s, waar zo ongeveer alles gratis was. Maar alleen een cola bestellen, daar moest je voor betalen. Met vodka bijvoorbeeld is het dan wel weer gratis. De logica hier is ver te zoeken…

Oh en ik moet nog over een andere bar vertellen! Ray’s Bar. Dat is in Jumeirah Etihad Towers op de 62e verdieping. Een poepiechic hotel, niet normaal. Op teenslippers kom je er absoluut niet in. En het uitzicht vanuit de bar, … Wauw. De drankjes zijn alleen flink wat duurder daar. Maar tussen 20:00 en 22:00 uur is het Happy Hour en krijg je het tweede drankje gratis.

Naast de restaurants en bars heb ik ook iets cultureels gedaan. Ik heb de Grand Mosque bezocht. En echt, als je daar komt voelt het alsof je naar een gephotoshopt plaatje kijkt. Zo mooi. En zo wit ook. Alle gebouwen in Abu Dhabi zijn een beetje vies, er hangt een soort zandlaag overheen, maar de moskee heeft dat niet. Ik hoefde trouwens geen abaya aan, ik had mezelf genoeg bedekt en ik had ook een sjaal meegenomen, dus een verkleedpartij was niet nodig.

Ik denk dat de eerste vraag zal zijn als ik thuis kom: “Waarom ben je niet bruin?” Dat is wel echt een domper, ik dacht dat ik onderhand wel een lekker kleurtje zou hebben, maar niet dus. Van zondag t/m donderdag en 1x in de twee weken op zaterdag zie ik de zon zo goed als niet. En ik heb ook een aantal weekenden slecht weer gehad. Maar dat slechte weer betekent een omslag naar de zomer! Ik kan niet wachten! Ze zijn hier trouwens niet gewend aan slecht weer, dat heb ik vorige week woensdag gemerkt. Een dag regen en er was meteen stroomuitval in een deel van de cabana’s. Ik stapte net onder de douche vandaan en BAM, dag stroom. Ik had nog 20 minuten voordat we onze Ladies Night Grand Finale zouden beginnen, dus zie jezelf dan maar eens aan te kleden. Papa was zo slim om me later te vertellen dat een iPhone standaard een zaklamp heeft… Nooit gedacht dat hij me nog eens wat zou uitleggen over iPhones. Maar goed, uiteindelijk ging de stroom weer aan en heb ik me fatsoenlijk kunnen aankleden.
Om terug te komen op bruin worden: ik begin helaas ook nog eens te vervellen. Afgelopen weekend ben ik verbrand, de zon was toch wat feller dan gedacht. En tja, dan ga je vervellen. Stom stom stom.

Wat er voor nu op de planning staat: 24 april komen papa en mama op bezoek! Ik heb er zin in. Van de week even vragen naar mijn vrije dagen, het is me beloofd dat ik dan vrij heb, maar het precieze aantal dagen weet ik niet. We’ll see… :) Ik ben al blij dat ik ook een soort van vakantie krijg. Volgende week of over twee weken ook nog “snel” even Dubai bezoeken, zodat ik daar ook wat over kan vertellen voordat ze komen. En wat ook zeker op de planning staat wat betreft feesten en genieten: Al Maya. Dat is het beach & pool party eiland. Schuimparty’s, bubbelbaden, een bar waarvoor je het zwembad niet uit hoeft, goede muziek. Ja hoor, ik zie het helemaal zitten!
Over 1,5 maand zal het waarschijnlijk alweer veel warmer worden, maar de echte hitte komt in juni. Twee minuten lopen en je bent geheel bezweet. We zullen het meemaken…
Oja, en morgen is Diana terug in HR van zwangerschapsverlof. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen, de ochtend zal wel wat chaotisch zijn, ik verhuis ook naar een ander bureautje en ik hoop oprecht dat ik wel mijn verantwoordelijkheden hou.

Beste mensen, dat was het weer. Tot de volgende keer, insha’Allah.

  • 05 April 2014 - 16:38

    Miranda:

    Wat leuk! Eindelijk weer nieuws van je! Geniet ervan! Ben je al in de hoogste toren geweest..die is toch in dubai?

  • 05 April 2014 - 18:48

    Ria Bos:

    Hoi Marjolein,
    Fijn dat je het daarginds zo ontzettend naar je zin hebt. Alhoewel het toch echt geen vakantie is. Als ik het zo lees, is het hard werken geblazen! Wel ontzettend leuk dat je straks wat vrij kan nemen als je ouders op bezoek komen. Dan kunnen jullie lekker met z'n drietjes genieten. Voor nu ontzettend veel succes met alles. Hou je haaks!!
    Groeten Ria Bos

  • 05 April 2014 - 21:05

    Anneke Van Dalen:

    Hoi Marjolein,
    Het klinkt allemaal ontzettend leuk.
    ik had natuurlijk ook al van je moeder gehoord dat je het er zo naar je zin had.
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes,
    Anneke [van Sursum]

  • 05 April 2014 - 22:16

    Angelique :

    Hoi Marjolein,
    Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat ze zo blij met je zijn! Moet ook heerlijk voor je pa en ma zijn om te weten! Het aftellen gaat nu echt beginnen hè......bijna weer genieten van en met elkaar en wat zullen je ouders het heerlijk vinden om met eigen ogen te ervaren wat je daar allemaal mee maakt en waar je zo hard werkt! Heel veel lieve groetjes van ons en blijf genieten van alle nieuwe dingen die je nog mee gaat maken! XXX

  • 06 April 2014 - 09:57

    Marian Laros:

    Hallo Marjolein,
    heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en nog lang niet naar huis wilt. En ze helemaal tevreden zijn over het werk wat je verricht, shapoo meisje.
    En dan het vooruitzicht dat je ouders je komen bezoeken, heel fijn. Deze ervaring pakt niemand je meer af. Geniet van alles (doe je al haha).
    Groetjes Marian

  • 06 April 2014 - 15:29

    Marleen Hoorweg:

    Hallo Marjolein,

    Leuk om je verslag te lezen, en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Wat fijn dat je ouders over een paar weken komen. Veel plezier met elkaar.
    Fijne tijd nog!
    Groetjes, Marleen Hoorweg

  • 06 April 2014 - 17:29

    Freek Van Rij:

    Hoi, blij dat je weer wat op je site hebt geschreven. Wij zijn aan het aftellen, nog 18 dagen. Nieuwe koffers gekocht, oude kunnen naar de kringloop. Ook een nieuw fototoestel gekocht want stel je voor dat de foto's met oude toestel mislukken! Maar dan heb ik een excuus om terug te gaan. Tot gauw en nog een hele fijne tijd.

  • 06 April 2014 - 20:35

    Carla Van Rijn:

    Hallo Marjolein,
    Mooie foto's hoor, inderdaad die moskee is echt wit.

    Ben benieuwd of ze je Spa-project gaan invoeren zou wel mooi succes zijn.
    Alvast veel plezier als je vader en moeder er zijn en hoop binnenkort weer wat te lezen.
    Gr Carla

  • 07 April 2014 - 12:57

    Martine:

    Hèhè eindelijk weer een verhaal! Maar gelukkig zie ik ook dingen voorbij komen op twitter en instagram :)
    Echt bizar dat je alweer bijna op de helft zit! De tijd gaat zó snel! En super leuk dat je ouders bijna langs komen!

    Liefs,
    Martine

  • 07 April 2014 - 15:26

    Toos:

    hoi lieverd,
    zals je ziet ben ik niet de eerste die weer een reactie op je blog zet,
    verder ben ik ook niet de eerste die het leuk vindt dat je weer wat schrijft,
    want het is altijd leuk om je verhalen te lezen :-)
    natuurlijk weet ik het meeste al,
    want via facebook, twitter en app komen de verhalen gelukkig ook wel voorbij.
    Natuurlijk lezen we ook dat je het hardstikke druk hebt, vooral met werken,
    maar gelukkig blijft er ook nog wel een klein beetje tijd over om ervan te genieten.
    nog een kleine 3 weekjes en dan kunnen wij het met eigen ogen zien hoe het allemaal is daar.
    We zijn heel erg benieuwd en kunnen niet wachten tot we je wer zien,
    tot snel :-)
    xxx mam


  • 08 April 2014 - 18:55

    Marga:

    Hoi Marjolein,
    Wat leuk dat je weer eens wat van je laat horen regelmatig kijk ik even of je weer wat te vertellen heb.
    Fijn dat het zo goed met je gaat en inderdaad de tijd gaat snel.

    Veel succes verder en ik kijk weer naar je volgende bericht uit.

    Veel liefs Marga

  • 08 April 2014 - 19:08

    Ismail Rajab:

    hi marolien;

    i read ur message at hilton bord.

    so if u alone in abu dhabi accept me as friend.

    good luck

  • 09 April 2014 - 11:22

    Saskia De Kroon:

    Hoi Marjolein,

    Leuk je verhalen, nog veel plezier daar.

    groetjes Saskia de Kroon

  • 10 April 2014 - 13:41

    Ellen Groenewald:

    Hoi Marjolein,

    Zo dat klinkt allemaal wel heel erg goed daar! Leuk dat je het zo naar je zin hebt!
    Tis wel hard werken zeg, maar er zijn ook genoeg leuke uitgaans barretjes lees is al. Geniet er maar lekker van hoor. Straks ook je ouders ff kennis laten maken met dat uitgaansleven daar he ;-)

    Leuk weer wat gelezen te hebben van je! Succes en nog veel plezier daar!

    groetjes, Ellen Groenewald

  • 18 April 2014 - 21:08

    Ad:

    Hoi Marjolein,

    Voor m'n zus (jouw moe) langs komt, eerst nog even op je verslag gekeken. Leuk dat ze komen, veel plezier met z'n allen

    Ad Prins

  • 24 Mei 2014 - 11:05

    Cora:

    Hoi Marjolein,

    met veel plezier ( en verbazing ) je verslag gelezen.

    Wel een groot contrast als je op een balkon in het Sauerland in het ochtenzonnetje zit!

    Volgens mij ben je daar helemaal op je plek. Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad met je ouders,

    ze zullen inmiddels al wel weer terug zijn.

    Nog heel veel succes daar !

    groetjes,

    ook van Willem,
    Cora


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

21 jaar, 3ejaars studente International Hotel Management aan de NHTV Breda.

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 761
Totaal aantal bezoekers 18606

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Stage in Abu Dhabi

Landen bezocht: