Week twee alweer - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu Week twee alweer - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu

Week twee alweer

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Januari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Verhuizen, Ladies Night en vooral een hoop eten

Dit is alweer mijn tweede weekend hier. De tijd vliegt! En ik vind het echt super hier. Ook erg leuk om al die reacties op mijn blog te lezen, superlief, bedankt allemaal! Ik krijg er een grote glimlach van op mijn gezicht dus blijf vooral reageren, hihi.

De afgelopen werkweek was dus een zesdaagse. De werkzaamheden wisselen zich nog steeds lekker af. Wat ik onder andere heb gedaan…: nieuwe vacatures posten op de Hilton website, CV’s scannen, job interviews regelen, verjaardagskaarten schrijven, referenties checken, paspoorten/visa/ADNH card regelingen… En ik heb zelfs lekker geknutseld deze week omdat ik het team members notice board ging aanpassen en opvrolijken (nieuwe team members, promoties/transfers, team member van de maand).

Zaterdag was een lekker kort dagje, van 9:00 tot 17:00 uur. Je merkt ook echt dat het zaterdag is. Veel mensen zijn vrij dus er is weinig inloop in het kantoor en je kunt lekker je gang gaan.

En zondag was het eindelijk zover… Ik ging verhuizen! Ik had ’s ochtends al het grootste deel ingepakt en na de lunch mocht ik de rest even inpakken zodat de schoonmakers mijn spullen konden verplaatsen zodra de cabana (mijn nieuwe stekkie) klaar was voor een nieuwe bewoner. Ik zeg: goede service! Na mijn werk was het eerst nog een beetje een gedoe, want niemand wist waar de sleutel was. Heel fijn, als al je spullen daar al staan… Maar goed, uiteindelijk had Saskia (stagiaire bij Front Office) hem gevonden en kon ik op zoek gaan naar UC 4 (Upper Cabana 4). Ik kwam uiteindelijk bij de goede deur aan, ik deed de deur open en mijn god, wat een verschil met de studio. Je staat gelijk in het slaap/woon/wastafelgedeelte. Ik denk dat die cabana zo’n vijf keer in de studio past. Maar goed, ik kon er ein-de-lijk mijn eigen plekje van maken! Aan de muur bij mijn bureautje heb ik kaarten opgehangen en ik heb ook wat gezellige dingetjes op het plankje boven mijn bureau gezet. Alleen de muur bij mijn bed is nu nog wat kaal (maar dat komt wel goed, mama kennende). Verder heb ik ook afscheid moeten nemen van mijn bad. Niet dat ik ooit de tijd neem om lekker te badderen, maar ik wil gewoon even het verschil benadrukken. Just so you know. ;) Maar hee, ik heb tenminste een raam! Alleen sluit de ene “helft” niet van het glas en de houten dingetjes die aan de buitenkant zitten kan ik niet openslaan dus ik zie geen ene drol. Oh en mijn kraan druppelt constant. Er zou naar gekeken worden. Al twee keer. Maar ik ga er nog maar een keer achteraan. Driemaal scheepsrecht…

Woensdag heb ik voor het eerst het uitgaansleven van Abu Dhabi gezien! Ik was uitgenodigd door een collega, Mostofa (die ene die me steeds overal mee naar toe wil nemen), om mee uit eten te gaan van tevoren en daarna zou die me mee nemen naar een club o.i.d. waar nog meer Hilton mensen waren. Ik dacht: laat ik nou maar gewoon een keer mee uit eten te gaan, dan blijft hij er tenminste niet om zeuren. :’) Dus ik ging mee. Hij had ook nog twee andere vrienden (uit Engeland) die mee gingen en het was erg gezellig. We zijn naar een goedkoop Chinees tentje gegaan en het eten was goed te doen! Alleen was het wel veel te veel natuurlijk. Ik denk dat we de helft niet op gegeten hebben. Die twee Engelse vrienden hadden wel nog een klein beetje laten inpakken om mee naar huis te nemen, maar er bleef alsnog veel achter. Daarna ging Mostofa bellen waar de anderen waren zodat we daar naar toe konden gaan. Ik had van tevoren wel getwijfeld of ik mee zou gaan, maar ik vond dat ik wel kon gaan, ik ben hier maar één keer en ik moet genieten. En het is niet verkeerd om mijn sociale leven een beetje op gang te brengen hier! Kleine bijkomstigheid: die dag daarna moest ik gewoon om 8:00 uur werken.
Toen we bij Coopers, Park Rotana Hotel, aankwamen, waren Ann (de staff nurse), Kelsie (zij werkt bij Accounts) en een vriendin van Ann dus al daar. Mark (Life guard bij de beach club) zou later komen. Ze hadden een goed plekje uitgezocht, het was namelijk Ladies Night! En dat betekende: vrouwen krijgen gratis bier, wijn, sterke drank en cocktails helemaal gratiesssschhh! Ladies Night is hier heel normaal en er is altijd wel ergens een Ladies Night in Abu Dhabi. Ik hou van deze plek! Om 00:30 uur gingen we weg. Ik dacht toen nog: “Oke! Mooie tijd om weg te gaan!” Dus toen er twee taxi’s voor ons klaar stonden, vroeg ik wie er naar het Hilton gingen, maar toen werd me verteld dat we nog ergens anders heen gingen. Okeeee, ook goed! In de taxi werd er gewoon door gefeest. Nu gingen we naar Heroes in het Crowne Plaza Hotel. Coopers is meer een pub waar je ook lekker kon zitten, Heroes is echt een club. Daar ben ik niet lang gebleven, rond 2:00 uur ging ik weer terug met de taxi. Een paar bleven nog trouwens.
De volgende dag was het wel even slikken met opstaan, maar echt slecht voelde ik me niet, ik was alleen een beetje moe en om 3 uur merkte ik pas dat ik wel heel moe was. Ann was er wat slechter aan toe, die had ’s ochtends twee keer over gegeven (haha).
Rond 17:45 uur kwam Saskia langs om te vragen of ik wat te doen had ’s avonds. Nee, dat had ik niet. Dus gingen we wat eten samen met een vriend van haar (Laurens) die op dezelfde school als Saskia zit. Het plan was eerst om naar Marina Cafe te gaan (dat plekje wat ik wilde onthouden, zie een vorige blog) maar later kwam zij met het idee om naar Papagallo (Italiaans restaurant) te gaan in Le Meridien, want Laurens loopt stage bij Aloft dus krijgt hij 50% korting op F&B outlets van Starwood. Niiiice. Het is daar trouwens echt gezellig! Het is een pleintje met verschillende restaurants en dan is er ook live muziek. En heaters, ook niet onbelangrijk, want ’s avonds is het wel wat frisjes.

Het nachtleven van Abu Dhabi is trouwens niet te vergelijken met wat je overdag ziet. Mensen lopen overdag in lange gewaden, alles bedekt, maar ’s nachts gaan alle remmen los (lees: strakke jurkjes die net over hun kont komen in plaats van netjes over de knie). En nog iets wat mij zó verbaasde… Toen Saskia en ik wegliepen bij het restaurant gisteren, waren op de parkeerplaats allemaal hoeren, wachtend bij (en zelfs op) auto’s. Dat had ik echt niet verwacht te zien het komende half jaar.

Anyway. Twee keer achter elkaar uit eten. Het moet niet gekker worden! Qua eten kom ik dus niet te kort hier. Ook in Marhaba (medewerkers restaurant) is er één kok die me constant van alles aanbiedt. Hij vroeg bijv. vorige week zaterdag of ik kip wilde. Nou, lekker. Hup, 3 porties op mijn bord. En toen bood ie me ook nog vis aan. Verder tijdens het werk komen we ook niet tekort. Zondag had Tarraz Dunkin’Donuts meegenomen, maandag had iemand Filipijnse nootjes meegenomen en dinsdag deelde Michaela pistache nootjes uit. Maar vandaag hou ik het een beetje normaal, haha. ’s Middags had ik wel weer zo’n lekker broodje gehaald in Marina Mall (deze keer met rosbief). Na dat broodje ben ik heeeeeeeeerlijk in het gras gaan zitten en ben ik in het eerste boek van papa’s en mama’s overlevingspakket begonnen (“De Eetclub” van Saskia Noort). Toen ik zo ongeveer op de helft was (ik kan nooit stoppen met lezen als ik eenmaal begin) ben ik naar de Carrefour gelopen en heb ik de nodige boodschapjes gedaan. Ook nog even naar de H&M geweest en daar heb ik een mooie blouse voor mijn pak gescoord. Trouwens, toen ik in het gras lekker aan het lezen was, kreeg ik een smsje van Cathy (die vriendin van Ann) of ik vanavond mee uit ging. Ze is vrij morgen, dus is dit een te mooie kans om niet “wasted” te zijn, zoals ze het zo mooi zei. Achja, ik ga wel mee hoor, ik ben morgen toch ook vrij! Let’s enjoy life to the max.

  • 24 Januari 2014 - 16:14

    Savannah:

    Haha lekkere party girl van me! <3
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Enjoy meis! Denk aan je <3

  • 24 Januari 2014 - 16:23

    Linda:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt :) Echt leuk om te lezen weer en veeeel plezier vanavond!

    Kusjes!

  • 24 Januari 2014 - 16:24

    Martine:

    Aaahh zo leuk om te lezen! En ik verbaas me ook echt over het feit dat er zo'n verschil tussen de mensen overdag en 's nachts zit. Want we hebben het er vaak genoeg over gehad hoe streng het daar misschien wel niet is en hoe mensen erbij lopen enzo haha. He ja ik bedenk me ineens iets! Je zei toch een keer dat en man en een vrouw niet bij elkaar mochten slapen voordat ze getrouwd zijn? Maar alles behalve slapen mag dus wel? :p haha.

  • 24 Januari 2014 - 16:29

    Petra:

    Leuk om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er maar lekker van xx

  • 24 Januari 2014 - 16:52

    Samantha:

    Ik lees mee hoor! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! xxx

  • 24 Januari 2014 - 17:09

    Toos:

    Hee lieverd, fijn te horen dat je het naar je zin hebt :-) Verder natuurlijk ook wel fijn dat er een klein beetje voor je gezorgd wordt. Leuk om je verhalen weer te lezen. Geniet ervan meis, dan geniet ik weer van die verhalen, een hele dikke knuffel xxxx mam

  • 24 Januari 2014 - 18:03

    Inet:

    Leuk je verhalen te lezen. Jij ervaart het totaal anders dan wij Dubai hebben ervaren. Mogelijk is Dubai conservatiever dan Abu Dhabi, maar ik denk eerder dat jij meer ziet ' vanachter de schermen' . Leuk dat je collega's zich zo om je bekommeren en dat ze je meenemen naar eettentjes en het nachtleven laten zien! Zo ga je je sneller thuisvoelen. Vooral volop meedoen en geniet ervan! Knuffel van ons!

  • 24 Januari 2014 - 19:13

    Mariella:

    He meis, wat leuk om al je belevingen zo te lezen!! Geniet er maar volop van!! Dikke kus van Noa en mij!!

  • 24 Januari 2014 - 21:42

    Sabine:

    Wat leuk om te lezen al die verhalen. En je hebt groot gelijk, je moet er ook van genieten, want voor je het weet is het half jaar weer voorbij. Ik hoop dat je een leuke avond hebt. Liefs Sabine

  • 24 Januari 2014 - 21:51

    Ria Bos:

    Hoi Marjolein,
    Wat heb jij een boel te vertellen en wat maak je een boel mee. En je bent er nog maar net. Dat belooft wat voor de komende tijd. Wat een compleet andere wereld daarginds. Zo te lezen pas je je al heel snel aan alles aan. Dat is natuurlijk super fijn. Meid, je hebt nog even te gaan, maar ga vooral op deze manier door. Je bent, volgens mij, heel goed bezig daarginds!!! Echt TOP!!
    Heel veel groetjes Ria

  • 25 Januari 2014 - 07:56

    Ria Oma VanLinda:

    Hoi Marjolein je zal wel denken wie is dat nu weer,ben de oma van Linda en vind het erg leuk om jou blogs te lezen en dat je het naar je zin heb daar.hoop niet dat je dat erg vind dat ik mee lees.groetjes en nog heel veel plezier

  • 25 Januari 2014 - 13:09

    Marian Laros:

    Wow Saskia , je hebt een druk maar heel leuk leventje daar, geniet maar zoveel mogelijk vn alles zodat je straks op een hele leuke tijd terug kunt kjiken die niemand je meer af kan pakken. Kus en groetjes

  • 26 Januari 2014 - 21:10

    Carla:

    Hoi Marjolein. Wat fijn om te lezen hoe leuk het is in Abu Dhabi. Wat een ervaring.
    Ik heb net pas alle verslagen gelezen, want wij zijn net terug van wintersport. Vreemd om te bedenken dat het bij jou lekker warm is, bij ons was het -15 graden ;)
    Geniet van je werk en je vrije tijd. Groetjes Bram&Carla

  • 27 Januari 2014 - 11:44

    Ellen:

    Hoi Marjolein,

    Zo wat heb jij het daar gaaf zeg....Wel hard werken maar ook er lekker van genieten he! Vind het leuk om je verhalen te lezen want je schrijft heel gezellig hoor! Zo zie je maar hoe snel je ook nieuwe vrienden en vriendinnen maakt! Nou meid, ga maar lekker de pad op tussen het harde werken door (in die hele nieuwe wereld daar), ik hou ervan ;-) Groetjes van Ellen

  • 27 Januari 2014 - 20:44

    Harriet:

    Hoi marjolein erg leuk al je verhalen te lezen zo te zien heb je je draai al aardig gevonden veel liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

21 jaar, 3ejaars studente International Hotel Management aan de NHTV Breda.

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1160
Totaal aantal bezoekers 18607

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Stage in Abu Dhabi

Landen bezocht: