Countdown - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu Countdown - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu

Countdown

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Een hete zee, Ramadan en de laatste plannen

Potverdrie! Het is nu echt aftellen geblazen… Volgende week zaterdag zit ik in het vliegtuig. De tijd is zó snel gegaan! Ik dacht, laat ik nog maar een blogje posten over mijn ervaringen en over wat ik nog wil doen de laatste dagen. Er staat ook nog een andere blog klaar, maar die post ik na mijn laatste werkdag. Ik werk deze week nog dinsdag, woensdag en donderdag, dan heb ik eindelijk weer twee dagen weekend en dan is zondag mijn laatste dag. Bizar.

Mijn vorige blog was van 25 mei. De maand daarna heb ik best een hoop gedaan en is er een hoop gebeurd. Ik zal er een aantal dingen uitpikken… :)

Zaterdag 31 mei hadden we een career fair hier in Hilton Abu Dhabi. We moesten om 7:00 uur verzamelen (leuk, als je de dag daarvoor een belachelijk goede brunch had in PJ’s). De career fair begon om 11:00 uur. De fair was voor studenten, vooral van de Duitse school en de Franse school hier in Abu Dhabi. Het was leuk om met de studenten te praten, maar druk was het niet. Wel jammer, want een hoop afdelingen hadden er een hoop moeite in gestoken. Ik zat bij de “receptie” trouwens.
Er zijn ook wat dingen in HR veranderd. Zo is Jackie bij het team gekomen (Accommodation Manager) en Michaela heeft het team verlaten. Haar afscheid was donderdag 12 juni. We hebben (een hele hoop) gegeten bij Darshini en toen (rond 19:30) moest ik alweer weg, de rest heeft daarna nog talent geshowd met karaoke.

Ik ging wat eerder weg, want… ik ging een weekendje naar Dubai met een hele groep! Wat een topweekend. Donderdagavond hebben we de openingswedstrijd gekeken in Barasti Bar, dat was tegenover ons hotel. Over ons hotel gesproken, de kamers waren meer appartementen. We hadden drie (of vier?) badkamers, een woonkamer, een keuken (zelfs met afwasmachine) en dan 2 slaapkamers. We waren daar met 6-8 mensen. De keuken is ook als slaapkamer gebruikt zag ik op vrijdagochtend.
Vrijdag hebben we uitgeslapen, zijn we gaan lunchen, zijn we naar The Walk gelopen en toen waren we flink bezweet. We dachten: “Laten we afkoelen in de zee!” Helaas. De zee was warm. En dan niet lauwwarm, maar jacuzzi-warm. BUMMER.
Die avond hebben we wat gegeten in de Souk vlakbij Dubai Mall. We aten in Claws waar we ook de wedstrijd Nederland – Spanje hebben gekeken. En ondertussen hebben we ook de fonteinshow gezien. Het blijft mooi. Beide dingen trouwens, de wedstrijd (ha!) en de fonteinen.
Zaterdag hebben we wat rondgelopen in the Mall of the Emirates (waar de skihelling is) en toen hebben we het busje naar huis genomen.

Het WK volg ik op de voet. Oké, ik kijk niet de hele tijd, ik praat meer, maar hé, ik ben er tenminste. Ik ben zelfs naar Yas Island gegaan om een wedstrijd te bekijken. Nu maar wachten op de halve finale. Helaas is het weer om 00:00 uur, net als vorige keer. God, wat duurde die wedstrijd lang. Ik was 100% dood de volgende dag. “Gelukkig” is het Ramadan, wat betekent dat we nu werken van 9:00 tot 16:00 in plaats van 8:00 tot 18:00. Ramadan is wel een hele ervaring. Ik kan gewoon ontbijten en lunchen in Marhaba. Avondeten werkt wat anders. Ik kan eten van 17:30 tot 18:30, dan word je eruit gekickt zodat de werknemers die vasten Iftar kunnen hebben. Na 19:45 mogen de mensen die niet vasten ook weer eten. Gedurende de dag is het uitgestorven in Abu Dhabi. ’s Avonds na Iftar gaat het leven. Afgelopen zaterdag was ik met Theresa (ja, ze is weer terug!) in Al Wahda Mall. We wilden wat gaan eten en we konden voor Iftar al wel bestellen, maar niet eten en drinken. Daar zaten we dan, 15 minuten (wat lang is als je honger en dorst hebt) met eten en drinken voor onze neus.
Wat ook anders is met Ramadan; je moet je wat conservatiever kleden, als in: een lange broek/rok met een t-shirt of een lange jurk die je schouders bedekt. Heeeerlijk met deze temperaturen nu!
Wel jammer dat ik Eid (het eind van Ramadan) niet mee maak, dat lijkt me ook heel bijzonder.
Oja, als je nu “uit gaat”, is er nergens muziek. Op sommige plekken is er nog wel alcohol als bijvoorbeeld de wedstrijden op staan, maar op de meeste plekken plekken serveren ze geen alcohol. Verder zijn de restaurants in de winkelcentra gedurende de dag ook gesloten. Oja en een hoop winkels ook tussen 13:00 en 18:00.

Nog een paar dingen die ik ook heb gedaan tussen 25 mei en vandaag:
- Ik wilde naar Al Maya. CHECK! Wat een topeiland is dat. Ik heb mijn teenslipper wel gebroken met volleybal (je moest wel slippers aan, anders brandde je je voeten). Dus toen kon ik terug op één slipper! Leuk! Maar het was het 120% waard.
- Ik heb Jazz Bar en Cinnabar in Hilton verkend. Je moet als werknemer hiervoor van tevoren toestemming vragen aan de GM. Ik ben er twee keer geweest. De tweede keer heb ik zelfs Salsa gedanst, haha!
- Ik ben uitgeweest in Emirates Palace. Juist, het 7-sterren hotel van Abu Dhabi. Loved it.

En nu ben ik bijna op het eind… Mijn placement report is ingeleverd, ik heb mijn evaluatie van Darshini gehad, morgen heb ik mijn eind-eind-eind evaluatie met Mariska en dan zondag mijn laatste werkdag. Vrijdag krijg ik hopelijk een Go voor Assessment 3, wat eind augustus plaats vindt. En dan afstuderen. Jaar 4, hier kom ik! Ik heb alleen nog geen afstudeerstage, maar ik ben wel flink op zoek en ik heb ook al wel contact met een hotel in Parijs.

Wat nu nog op het plan staat voor de komende 1,5 week:
Zaterdag Yas Waterworld met Theresa, ik ben zo benieuwd. 15 juli Iftar voor werknemers (de maaltijd in Ramadan waarmee je het vasten verbreekt). Dan wil ik voor volgende week een massage boeken hier (hehehe), en ik wil souvenirs kopen. Oja. En genieten. Want voor je het weet is het voorbij.

Nog een laatste advies voor iedereen die naar het buitenland gaat: wees niet zo stom als ik. Amerika is belachelijk ver. Zucht.

  • 07 Juli 2014 - 18:35

    Linda:

    Hahah die laatste zin <3

    Klinkt echt super leuk allemaal en die fotoooooooo's. ik ben zo jaloers :o

  • 07 Juli 2014 - 18:44

    Martine:

    Oeeeh als je stage gaat lopen in een hotel in Parijs kom ik wel een weekendje langs hoor! Dat is wel te doen <3 Haha. Sander en ik willen sowieso nog een keer naar Parijs dus dat zou een mooi excuus zijn :)

  • 07 Juli 2014 - 22:50

    Toos Van Rij:

    Ook wij tellen af hoor ✈️ wat is die stage toch snel gegaan, je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt

  • 07 Juli 2014 - 23:22

    Marian Laros:

    Jeetje wat vliegt de tijd toch, bijna je half jaar in Abu Dhabi alweer voorbij en niemand die je deze ervaring nog af kan pikken. Maar kan me voorstellen dat het ook weer hartstikke fijn is om naar huis te gaan. En dan nog even het laatste stukje van je opleiding doen hahaha. Geniet nog even lekker daar, ik zeg alvast: welkom thuis!!!!!

  • 07 Juli 2014 - 23:29

    Anneke Van Dalen:

    Hoi Marjolein,
    Geniet nog even van de laatste dagen.
    Wat een ontzettend leuke stage. Je hebt echt geboft.
    Groetjes,
    Anneke

  • 08 Juli 2014 - 10:10

    Freek Van Rij:

    Hoi Lein, weereen leuk verhaal, wat gaat het snel allemaal. Het is nog niet eens zo lang geleden dat wij er waren. Moeten we straks naar Amerika? Parijs is dichter bij. Ik ben benieuwd naar je laatste verhaal. Dikke kus pap.

  • 08 Juli 2014 - 21:33

    Marga:

    Hoi Marjolein,

    Wat heb je weer veel gedaan leuk om alles te lezen.
    En die foto's wie is die knapperd??
    Ik wens jou nog fijne dagen en een hele goede terugreis!!

    Tot gauw in Vlaardingen!
    veel liefs Marga

  • 09 Juli 2014 - 14:31

    Ad + Margot Prins:

    Hoi Marjolein,

    wat is dat vlot gegaan. Naast de verslagen genoten wij ook van de foto's van o.a. jou met je pa en moe. Nog een prettige tijd deze laatste dagen.

  • 16 Juli 2014 - 14:10

    Ria Bos:

    Hoi Marjolein,
    Het einde is nu echt in zicht. Het zit er bijna op. Je hebt een fantastische tijd gehad daarginds. Je bent een ervaring rijker. Nu weer terug naar Nederland. Misschien ook wel weer leuk om iedereen daar weer in levende lijve te zien. Ik wens je zaterdag een hele goede terugreis toe. Ik hoop dat je straks je draai hier in je eigen vertrouwde Nederland weer kan vinden. Al heb ik van je moeder begrepen dat je hier niet al te lang wil blijven en al weer plannen aan het maken bent om te vertrekken. Meid, geniet nog even deze laatste dagen. Goede reis!!!
    Groeten Ria Bos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

21 jaar, 3ejaars studente International Hotel Management aan de NHTV Breda.

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 4773
Totaal aantal bezoekers 18609

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Stage in Abu Dhabi

Landen bezocht: