Dag 2: De toch wel wat langere introductie... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu Dag 2: De toch wel wat langere introductie... - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Marjolein Rij - WaarBenJij.nu

Dag 2: De toch wel wat langere introductie...

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

13 Januari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Beginnersklusjes, Brabants kwartiertje en vierkante ogen

Ik was de nacht ervoor redelijk snel in slaap gevallen, hoera! Ik werd alleen wel af en toe wakker, omdat ik het koud had, omdat ik ineens een oproep voor het gebed hoorde, omdat er allemaal auto’s aan het toeteren waren en uiteindelijk omdat mijn wekker ging. Ik had bedacht dat ik na die introductie wel zou ontbijten. Ik twijfelde trouwens nog of ik in pak zou gaan, want ja, het was een kennismaking en ik zou niet eens gaan werken. Tóch mijn pak maar aangetrokken en dat was maar goed ook. Ik liep naar het Human Resources kantoor en ik werd hartelijk ontvangen. Michaela, de HR manager, vroeg of ik al had ontbeten. Dat had ik niet, dus ze liet me zien waar Marhaba zat, want dat was ik natuurlijk allang weer vergeten. Wij een toast gepakt (iets met kip en een of ander kruidig romig goedje) en een kopje thee en ze begon te vertellen over het team en hoe vandaag er uit zou zien. Wacht. Was dit mijn eerste werkdag? In mijn contract staat toch echt 15 januari. Ik gaf dit aan en ze zei dat het HR team er van uit was gegaan dat ik vandaag zou starten, maar als ik vrije dagen wilde, was dat ook geen probleem. Nou ja, ik was er nu toch al, dus waarom nu niet beginnen. Flexibel hè, oh oh oh. Om 8:30 was de morning meeting met het team, daarna zou ik Rose en Tarraz helpen. Dat was wel een lekker klusje, want die gingen gewoon relaxed ontbijten. Prima! Daarna had Rina een hoop papierwerk dat ik moest lezen en invullen en rond 11:15 ging ik Rose helpen met de raffle. Ze hebben namelijk meer dan 300 prijzen die verdeeld worden onder alle medewerkers. Rond 12:15 vroeg Tarraz of ik mee ging naar de Marina Mall om een simkaart voor mij te halen. Ook geen probleem natuurlijk. De Marina Mall is het grootste winkelcentrum van Abu Dhabi en dat is echt super dichtbij het Hilton! Met de auto is het vijf minuten, maar nu het gewoon nog een aangename temperatuur is, kun je het gewoon aanlopen. Alhoewel, iedereen vindt de winter waardeloos, januari is de slechtste maand met 19 à 20 °C. Nou, mij hoor je echt niet klagen! Simkaart gekocht en toen weer richting het hotel. Of niet, want Tarraz had een beter idee: hij ging mij Abu Dhabi laten zien. Langs Corniche Road gereden en toen richting het centrum. Hij vertelde over de eilanden, over Corniche, over het Emiraat en de stad en over gebouwen, etc. Het was echt heel leuk! Het is ook veel minder streng dan dat ik had verwacht trouwens (nóg minder streng). Als je wil roken, ga je roken. Als je wil drinken, ga je toch drinken. Zo lang je maar niemand tot last bent, is alles goed. Wat mij trouwens op viel is dat de wegen zo onwijs schoon zijn. Nérgens een papiertje op straat. En het is ook heel veilig. Laat je je telefoon ergens liggen, dan krijg je hem vanzelf weer terug. Niet dat ik daar nu al ervaring mee heb, maar dat is me verteld. Terug bij het hotel was het 14:00 uur. Rina heeft al die tijd alleen gezeten (het team is onwijs onderbemand en vandaag moest Michaela ook nog naar het ziekenhuis voor een medewerker, dus dat is allemaal wel lastig), dus Rina wilde heel graag lunchen en ze had een opdracht voor mij. Toen ik vroeg of ik daarna dan ook wat mocht eten, was ze verbaasd dat ik nog niet had geluncht, maar dat kon wel als Tarraz terug was. 10 minuten later zei Rose dat ik ook maar gewoon moest gaan eten en dat zij wel zou opletten. ’s Middags is het ook warm eten en er is wel genoeg keus, dus ik nam maar wat rijst, verschillende groenten en kip. Ook maar meteen een appel er achter aan. Terug aan het werk wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik moest doen. Rina kon me niet echt wat leren, want die had het superdruk, omdat ze in haar eentje zat. Dus had Rose op een gegeven moment wel een idee: ik kon comments gaan geven op blog posts op een bepaalde website voor Hilton (H360). Dat heb ik van 16:00 tot 18:00 gedaan. Ja, tot 18:00. Ik dacht dat mijn werkdag 9 uur zou zijn, maar het is dus gewoon 10 uur. 17:55 kon ik al gaan, maar op de gang kwam ik Michaela tegen en toen vroeg ik hoe het zat met de verhuizing van kamers. Daar gaat Tarraz over, maar die was er niet, hij zou er wel 15 minuten later zijn. Let wel: hier doen ze ook aan een Brabants kwartiertje. Goed, dan zou ik wel even luisteren naar Michaela en Rina die wat moesten bespreken. HR gaat ook over de vakantieregeling van medewerkers en daar was wat gedoe mee. Toen dat klaar was, was Tarraz er nog niet, dus liet Michaela me nog wat zien van de afdelingen en eenmaal weer terug bij HR werd me verteld dat ik niet vandaag maar morgen zou veranderen van accommodatie. Ik was zó moe, het was 18:45, dus ik ging naar mijn kamer, snel omkleden, en wat eten. Weer een warme maaltijd, er lagen ongeveer dezelfde dingen als vanmiddag, maar nu nam ik wat anders: ander vlees (wat echt niet lekker was, dus heb ik maar wat anders gepakt) en aardappelpuree! Voel ik me toch nog een beetje alsof ik thuis ben ;). Toe nog wat druiven en een banaan en lekker naar mijn kamer. Ik dacht vroeg naar bed te gaan, maar het is nu alsnog 22:30 en morgen wordt weer een lange dag. Morgen is er als het goed is wel tijd om mij het hotel te laten zien, dus ik ben benieuwd. Ik hoop ook dat ik gewoon wat basis dingetjes leer, zodat ik me ook minder “lost” voel. Het voelde echt niet oké: ik wist niet wat ik moest doen, ik wist niet welke dagen ik moet werken en ik wist niet eens hoe lang mijn werkdag was. Nu weet ik in ieder geval dat ik elke vrijdag vrij heb en om de week ook zaterdag vrij én dat mijn werkdag van 8:00 tot 18:00 is. Ach, het is een begin.

  • 16 Januari 2014 - 17:40

    Freek Van Rij:

    Hoi, toppertje. Leuke verhalen, straks ben je helemaal gewend aan de cultuur. Dan moet je je weer aanpassen aan thuis. Ha ha.
    Groetjes en een dikke kus. Pap

  • 16 Januari 2014 - 17:49

    Yf:

    Spannenddddd!!!!!!
    Suc6 moppie! Kusje van Yf xxx

  • 16 Januari 2014 - 18:20

    Linda:

    ik vind je stukjes echt heel leuk om te lezen :)

    Knuffels!

  • 16 Januari 2014 - 19:46

    Rowan:

    Wouw, Marjolein, wat een heftige introductie zeg... Je kan wel zeggen dat je flexibel bent inderdaad!
    Ik heb echt respect voor je!
    Ik ga je zeker volgen, want ik wil wel een beetje op de hoogte blijven ;)
    Zet hem op, kanjer!
    Dikke kus Rowan

  • 16 Januari 2014 - 22:30

    Toos:

    geweldig Lein,
    superleuk om te lezen en leuk die foto's erbij :-)
    fijn dat er bloemkool is
    dikke kus mam

  • 18 Januari 2014 - 23:34

    Nadine:

    Haaahaha je sarcasme is in ieder geval niet uit het raam gewaaid;) brabants kwartiertje;) super leuk verhaal xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

21 jaar, 3ejaars studente International Hotel Management aan de NHTV Breda.

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2343
Totaal aantal bezoekers 18605

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 19 Juli 2014

Stage in Abu Dhabi

Landen bezocht: